укр | рус
ФАЙЛОВИЙ СЕРВЕР
Логiн:
Пароль:
M U
АРХІВ НОВИН
< >
Виховна робота » Творча майстерня психолога
12.12.2017
Зустріч з волонтерами
11 грудня до Шевченківського професійного аграрного ліцею завітали представники громадської організації «ЕКОЛТАВА»
11.12.2017
День відкритих дверей в Київському університеті культури
08 грудня  хлопці та дівчата здійснили екскурсійну поїздку за рахунок університету до міста Києва.
11.12.2017
Заходи до проведення щорічної Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»
04.12.2017
Звіт за виробничу практику
З 16.10.2017 по 28.11.2017 року учні 33 навчальної групи проходили виробничу практику 
Творча майстерня психолога



Поради батькам та першокурсникам

Мистецтво переконання у повсякденному житті


"Крок до здоров'я". Позакл. захід


Батькам про підлітковий вік


Проводимо тренінг. Посміхнись життю і воно посміхнеться тобі.


Заходи щодо попередження суїцид. проявів серед учнів

Практичний досвід


Стиль спілкування

Конфлікт та способи його запобігання 

Заходи до проведення щорічної Всеукраїнської акції  «16 днів проти насильства»

Коли ми зіштовхуємося з випадками насилля, не завжди можемо звернутися за допомогою й розраховуємо в таких випадках тільки на свої можливості. Та не завжди нам вистачає знань і вмінь, як поводитися в ситуаціях насильства, коли відбувається нехтування нашими правами. Щороку наш навчальний заклад долучається до участі у Всеукраїнській акції «16 днів проти насильства» з 25 листопада по 10 грудня. Так і цього року соціально-психологічна служба ліцею спрямувала свою роботу на проведення просвітницької роботи з цієї проблеми з метою підвищення рівня поінформованості учнів, усвідомлення ними гостроти проблеми, формування свідомості молоді щодо нетерпимого ставлення до жорстокого ставлення та насильства. 
Шістнадцятиденний період акції включив ряд заходів:
- заняття «Поняття насильства. Як себе захистити?» з учнями І курсу;
- позакласний захід «Проблема насильства в сім’ї та жорстокості неповнолітніх» за участі провідного спеціаліста служби у справах дітей Чепіль К.О. та фахівця із соціальної роботи районного центру у справах сім’ї, дітей та молоді Войнович Н.С. у приміщенні гуртожитку;
- години спілкування «Простір без насильства» з учнями ІІ-ІІІ курсу;
- тренінгові заняття «ВІЛ/СНІД. Особливості руйнівного впливу на імунну систему» з учнями І курсу;
- акція «Не будь байдужим» до Дня боротьби зі СНІДом з учнями І-ІІІ курсу;
- інформаційна хвилинка до Дня боротьби зі СНІДом та Дня прав людини на загальноліцейній лінійці з учнями І-ІІІ курсу за участі провідного спеціаліста служби у справах дітей Чепіль К.О. та фахівця із соціальної роботи районного центру у справах сім’ї, дітей та молоді Войнович Н.С.;
- заняття з елементами тренінгу «Толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованої людини» з учнями ІІ-ІІІ курсу;
- години спілкування «Твоя правова культура» з учнями І-ІІІ курсу; 
-  розповсюдження інформаційно-просвітницького матеріалу серед учнів І-ІІІ курсу.

    

    
День відмови від паління

Однією з соціальних небезпек, найбільш поширеною в усьому світі, є паління. З метою запобігання розповсюдження цього явища серед підростаючого покоління у Шевченківському аграрному ліцеї соціально-психологічною службою з 20 листопада по 24 листопада 2017 року організовувалися просвітницькі заходи, до участі у яких залучалися учні І-ІІІ курсу: 
- відбулася зустріч лікаря-нарколога Шевченківської ЦРЛ Сахнюка І.Ю. з учнями ліцею. Ігор Юрійович не лише розповідав юнакам та дівчатам про вплив нікотину на організм молодої людини, його руйнівні наслідки, а й звертав увагу на розвиток тютюнової залежності, якої може позбутися лише вольова особистість;
- для визначення того, чи знають підлітки про шкоду і наслідки паління, проходили анкетування «Палити чи не палити»;
- під час проведення години спілкування «Активне і пасивне паління» підлітки мали змогу розглянути та усвідомити проблеми довкілля та вплив «пасивного куріння» на оточення;
- після перегляду відеоматеріалу «Вплив куріння на організм людини» обговорювали зв’язок між курінням та станом здоров’я людини.
Зрозуміло, кожен у реальних життєвих ситуаціях знаходить відповіді і приймає рішення самостійно. Важливо зупинитися у потрібний момент і задуматися над тим, чи варто розмінювати своє здоров’я на цигарку. «Ми рідко думаємо про те, що маємо. Але завжди думаємо про те, чого в нас немає» /Д. Карнегі/. 
Бажаємо Вам зберегти те, що ви вже маєте!

   

Бажаємо Вам зберегти те, що ви вже маєте!

 
Цей тиждень у навчальному закладі був присвячений проведенню заходів до Міжнародного дня толерантності. Впродовж тижня робота соціально-психологічної служби була спрямована на формування у підлітків розуміння необхідності реалізації принципів толерантності у суспільстві, потребу злагоди, повагу до інших людей, їхніх думок, дотримання своїх переконань і визнання такого ж права за іншими, підвищення настрою учасників навчально-виховного процесу. У ліцеї проведено:

- заняття з елементами тренінгу «Виховання толерантності як риси цивілізованої особистості за участі учнів ІІ-ІІІ курсу;
- тренінгове заняття «Толерантна людина. Що це?» з першокурсниками; 
- бліц-опитування «Що для тебе означає бути толерантним?» серед учнів І курсу.

Спонукаючи учнів до участі в заходах, мали на меті переконати їх взяти у власне життя такі цінності як гарний настрій, доброту, чуйність, уважність і толерантність. Бажали їм взаєморозуміння і взаємоповаги, миру і злагоди.


    
 

Позакласний захід «Засоби правового захисту, протидія та попередження торгівлі людьми»

Хоч багато хто знає про проблему торгівлі людьми – з повідомлень у пресі, соціальної реклами на телебаченні, біл-бордів... та мало тих, які усвідомлюють її масштаби, а тим більше можуть припустити, що це станеться саме з ними, тому не приділяють даній інформації належної уваги.

З метою підвищення інформованості учнів про проблему торгівлі людьми і привернення уваги до тяжкого становища мільйонів людей, в тому числі і дітей, з усіх куточків світу, які стали жертвами торгівлі людьми, а також заохочення молоді активно допомагати і протидіяти цьому злочину, для учнів ліцею соціально-психологічною службою проведено позакласний захід «Засоби правового захисту, протидія та попередження торгівлі людьми» за участі представника управління соціального захисту населення Шевченківської РДА Білоконь Н.І.. Захід поєднав у собі міні-лекцію,  дискусію, перегляд відеороликів. Були розкриті такі питання як найбільш уразливі категорії населення, котрі можуть стати жертвами торгівлі людьми та засоби правового захисту.

    

Заняття з учнями, які проживають у гуртожитку

Днями у приміщенні гуртожитку практичним психологом розпочато проведення циклу розвивальних занять з першокурсниками за програмою «Школа психологічної підтримки» /власна розробка/. З перших днів навчання для значної частини підлітків дуже важливо не лише наявність комфортних умов навчання у ліцеї, а й панування сприятливої атмосфери проживання у гуртожитку, оскільки там вони проводять більшість свого вільного часу. Розвивальні заняття сприяють саморозкриттю особистості, формуванню позитивної самооцінки, впевненості, самоповаги, вміння долати бар’єри у спілкуванні, налагодженню психологічного клімату, тобто спрямовані на забезпечення успішної адаптації учнів І курсу у гуртожитку. Застосування різних ігрових прийомів та психотехнік дає можливість підліткам краще пізнати себе, відпрацьовувати навички групової взаємодії, розвивати комунікативні вміння, виховувати розуміння й співчуття до своїх ровесників. Саме під час виконання різноманітних завдань хлопцям та дівчатам сподобалося працювати разом та вільно спілкуватися. 

    

Засідання Штабу профілактики правопорушень

З метою попередження проявів девіантної поведінки учнів групи ризику 27 вересня 2017 року соціально-психологічною службою ліцею проведено засідання Штабу профілактики правопорушень. Переважну більшість таких підлітків становлять хлопці ІІ та ІІІ курсу через проблеми у поведінці чи порушення правил внутрішнього розпорядку. Та, незважаючи на короткий період навчання у цьому навчальному році, дехто з першокурсників вже мають певні порушення і також залучені до корекційної роботи. Корекційна робота з цією категорією учнів спрямована на самоусвідомлення підлітками шкідливості девіацій та розвиток у них позитивного світосприйняття; подолання негативних рис особистості через їх витіснення позитивними; сприяння формуванню їх правового світогляду і активної позиції щодо реалізації себе та своїх прав у житті.

На першому занятті хлопці мали можливість пізнати в собі щось нове і поділитися цим зі своїми товаришами. Учні виконували такі вправи: «Комплімент собі», «Інтерв’ю», «Подобається – не подобається».

Звичайно, підліткам легше працювати самостійно і набагато складніше бути відвертим та розповідати про себе. Та все ж таки нам вдалося зменшити їх емоційне напруження та налаштуватися на роботу. Підводячи підсумки зустрічі, хлопці обмінялися враженнями від заняття.

 

Поради батькам щодо профілактики шкідливих звичок
 
Шкідливі звички: як розпізнати й запобігти
Діти підростають... Із маленьких безпомічних дітлахів вони перетворюються на підлітків. Небезпекою для них є шкідливі звички, що здатні перекреслити все життя.
Будь-яка звичка з’являється не випадково. В основі її покладено механізм підживлення. Звички – це автоматизовані дії, які виявляються незалежно від бажань людини. Якщо звичка отримала неодноразове позитивне підживлення, то вона закріплюється і позбавитись її буде важко. Проблему шкідливих звичок вирішують і психологи, і педагоги, зі шкідливими звичками дітей борються і батьки.
 
Чому підлітки починають палити, вживати алкоголь, наркотики?
 

Результати анкетувань учнів, які мають шкідливі звички, дозволили скласти так званий рейтинг причин, що, на думку самих підлітків, відіграли найважливішу роль у прийнятті ними згубного рішення.
  •      Бажання походити на своїх друзів, знайомих, відповідати своїй групі однолітків.
  •      Бажання відчути нові приємні відчуття, про які так багато розповідають освідчені знайомі.
  •      Цікавість, прагнення випробувати себе у новій, майже екстремальній ситуації.
  •      Вплив авторитетної для підлітка людини.
  •      Прагнення забутися, розслабитися, зняти напряг, неприємні відчуття.
  •      Прагнення демонстративного протесту.
 
Чи варто обговорювати з дитиною проблему шкідливих звичок, якщо вони є у батьків:
 

 Існує дві головні причини, через які батьки ухиляються від розмов з дитиною про тютюн та алкоголь чи наркотики:
  • батьки вважають, що не мають права говорити про це, адже самі палять або вживають алкоголь чи наркотичні речовини;
  • батьки не вважають за необхідне торкатись цієї проблеми, тому що самі не палять і не вживають алкоголь і гадають, що їхнього прикладу для дитини достатньо.
Проте, на практиці буває і так, що позитивна атмосфера в родині сама по собі не виховує в дитині протидію зовнішньому впливу. Тож і в цьому випадку підлітку потрібна батьківська порада.
 
Що ж допоможе дитині протистояти біді:
  •      Внутрішній самоконтроль і визначення життєвої мети.
  •      Любов до батьків, бажання бути поряд з ними.
  •      Можливість активної участі в суспільному житті (відвідування гуртків, спортивних секцій).
  •      Бажання вчитися, успіхи в навчанні.
  •      Визнання і заохочування з боку оточуючих.
Як дізнатися, що дитина щось вживає?

 Багато батьків побоюються того, що їхня дитина робить чимало небезпечних речей, а вони про це не підозрюють. Батьки мають обов'язково звернути увагу на такі зміни у поведінці дитини:
  • Раптова зміна друзів.
  • Різке погіршення поведінки.
  • Зміна у харчуванні, смакових звичках.
  • Випадки забудькуваті, недоладної мови.
  • Різкі зміни настрою.
  • Повна втрата попередніх інтересів.
  • Раптові порушення координації рухів.
  • Часте згадування наркотиків, алкоголю під час жартів та розмов.
  • На фоні повного здоров'я – розширені зіниці, почервонілі очі, кашель, нежить, блювання.
 Однак бути уважним до дитини – це не значить пильно наглядати за кожним її кроком і підозрювати в усьому поганому. Це значить любити і підтримувати її.

Для здійснення профілактики шкідливих звичок обов'язкова співпрацяпедагогів і батьків.
 


Поради для учнів

Правила гарного настрою
1.  Не ображайтеся на дрібниці, постарайтеся не сваритися з близькими Вам людьми.
2. Спробуйте дивитися на світ з гумором. Навіть якщо Вас образили або Ви потрапили в непросту ситуацію, все одно посміхніться.           
3. Не сидіть вдома, ображаючись на весь світ! Можете не сумніватися: на вулиці, в компанії друзів і знайомих настрій поганим не буває.
4. Внесіть у своє життя елементи новизни.  Час від часу змінюйте стійкі звички, наприклад, нове хобі або зміни стиль одягу.
5. Навчіться розслаблятися. Навіть коли виконуєте якусь нудну роботу, думайте про щось приємне.


Реалізація заходів щодо попередження суїцидальних проявів серед учнів


Наприкінці лютого у навчальному закладі практичним психологом проведено такі просвітницькі заходи щодо попередження суїцидальної поведінки серед учнів:
- Тренінгове заняття «Посміхнись життю і воно посміхнеться тобі» з учнями І-ІІ курсу з метою формувати у них позитивне ставлення до власного життя та навчити допомагати одне одному знаходити вихід із кризової ситуації. Приймаючи участь у мозковому штурмі підлітки шукали відповідь на запитання: «Навіщо людині дається життя?». Працюючи зі схемою «Шляхи виходу зі складної ситуації» юнаки та дівчата розглядали можливі варіанти складних ситуацій, а у ході гри «Ситуації», вони отримали можливість розібрати ситуацію та запропонувати шляхи виходу з неї.

- Тренінгове заняття «Відповідальний вибір» з учнями ІІІ курсу спрямоване на обговорення життєвих цінностей. Розгляд питання: «Як навчитися цінувати життя?» спонукало учнів до розмірковувань над тим, що влаштування власного життя потрібно почати з виховання любові до себе. Якщо людина любить себе, значить вона починає цінувати своє життя, а це дозволяє відчути себе впевненішим і впевнено долати будь-які проблеми, що постають перед нами.

- Позакласний захід «Ти – володар свого життя» за участі учнів, які проживають у гуртожитку. Метою проведення заходу є визначення цінності життя кожного учня, допомогти знайти відповідь на запитання: «Як розпорядитися своїм життям?», розвивати вміння позитивно реагувати на життєві випробування. Юнаки та дівчата із зацікавленням грали у гру «Як розпорядитися своїм життям?», оскільки умовно отримали можливість придбати певні «товари», які хотіли б мати: квартиру чи автомобіль, стати популярною людиною чи мати щасливу сім’ю, знайти справжнього друга чи здобути славу та інше. У роботі з учнями часто використовую притчі, у яких описується ніби звичайна історія, але яка несе глибокий смисл. На цьому заході учні, працюючи у групах, обговорювали основну думку цих невеликих розповідей і налаштовували себе на позитивне бачення свого майбутнього.

- На засіданні інструктивно-методичної наради у педагогічному колективі обговорювалося питання: «Небезпека і ризик підліткового віку». Звертали увагу педагогів на наданні допомоги у своєчасному виявленні учнів суїцидального ризику і первинній профілактиці суїцидальної поведінки. Надана характеристика таких підлітків, розглянули типи, чинники та мотиви суїцидальної поведінки, ознаки суїцидальних намірів.

- Розміщення порад «Як підвищити самооцінку», «Як контролювати емоції», «6 порад як вміти подобатися людям», «Як впоратися з емоційними переживаннями», «Поради з безтурботності», «Шлях до здійснення мрій» на інформаційному стенді «Соціально-психологічна служба».



     

 

Поради для учнів «Як підвищити самооцінку?»


Як часто не досягаючи того, чого ти прагнув, ти знаходиш, що тобі просто трохи не вистачило впевненості у собі, ти просто розгубився?
Це все синдром заниженої самооцінки. Через занижену самооцінку людина не може повноцінно спілкуватися, розвивати свій потенціал, її просто перестають помічати, вона завжди прагне чути схвалення через що нерідко стає іграшкою зовнішніх обставин.
Як же підвищити свою самооцінку?

Пропоную Вам збірку практичних порад, використання яких допоможе тобі підвищити самооцінку та впевненість у собі:

1. Старайся занадто не демонструвати свою значимість. Внутрішня впевненість у собі не потребує «голосних» зовнішніх проявів. Самооцінка є лише показником того, як ти оцінюєш свої сили для досягнення тієї чи іншої мети. Люди оцінять цю якість без твоїх «натяків».

2. Пробач себе за всі невдачі та промахи та прийми себе таким яким ти є. Давня істина – полюби себе, а коли сам себе полюбиш, тебе полюблять і всі інші.

3. Будь у гармонії зі своїми думками. Ти повинен усвідомити, що у кожної людини, і у тебе є свій внутрішній світ. Пам’ятай, що ти особистість і заслуговуєш на повагу та увагу оточуючих.

4. Постарайся звертати менше уваги на коментарі та поради сторонніх людей (звісно, крім тих, кому довіряєш) та не залеж від думки оточуючих. Дуже часто ця думка суб’єктивна та неправильна, тому навіщо звертати на неї увагу?

5. Якщо тобі щось не зрозуміло не бійся запитати. Краще один раз здатися дурнем, ніж весь час картати себе за те, що не знаєш відповіді. Не соромся висловити свою думку та свою точку зору.

6. Ніколи не виправдовуйся. Чим більше ти виправдовуєшся, тим більше відчуваєш невпевненість у собі. Якщо виникла така потреба, спокійно та впевнено поясни свій вчинок.

7. Досить бути завжди чимось незадоволеним. Більше оптимізму! Колекціонуй свої успіхи! Це завжди допомагає!

8. Перестань порівнювати себе з іншими, це рідко допомагає для підвищення самооцінки. Порівнюй тільки себе сьогоднішнього з собою вчорашнім.

9. Займися спортом. У сильному тілі – сильний дух.

10. Не відмовляй собі у спілкуванні. Спілкуйся, знайомся, знаходь нових друзів. Будь комунікабельним!

І головне! Постав собі якусь ціль! Дій рішуче і не озирайся назад, іди вперед, пам’ятай лише про свою головну мету і досягай її, а про самооцінку тобі вже не потрібно дубе хвилюватися. Вона і так буде досить висока.


Поради для учнів «Як впоратися з емоційними переживаннями»


1. У разі сильних емоційних переживань поплач, як наодинці, так і з іншими людьми. У цьому немає нічого страшного. З одного боку – полегшає, а з іншого – цим можна подати сигнал про твоє важке становище, викликати співчуття і бажання зарадити твоїм переживанням.

2. Якщо ти втратив спокій через почуття глибокої провини, краще вирішити проблему, а не мучити себе. Ти вчиниш правильно, якщо розкажеш про все батькам або іншим людям, небайдужим до твоєї долі. Цілком можливо, що спочатку вони будуть прикро вражені, засмутяться, будуть тебе сварити. Але потім, скоріше за все, почнуть думати тільки про те, як тобі допомогти.

3. У будь-якому разі, якщо ти занепокоєний і збентежений, краще не страждати на самоті. Поширеною помилкою є очікування, що оточуючі самі здогадаються про твої страждання, почнуть тебе розпитувати і пропонувати допомогу. Але жодна людина не може бачити, що на серці у іншої, зокрема і в тебе, тому сам шукай потрібного контакту, відкрий своє серце тому, кому ти довіряєш і хто здатний тобі допомогти. Тримати все у собі – те ж саме, що самому тягнути важкий тягар.

4. У виникненні або посиленні пригніченого стану нерідко винна занижена самооцінка. Якщо ти постійно чуєш принизливі вислови про себе й образи, можна почати сприймати себе нікчемною людиною, яка не варта поваги інших. Але хто має право тебе оцінювати? Хоч би що думали про тебе інші, ти є унікальною особистістю. Шукай спілкування з тими, хто ставиться до тебе по-доброму і з розумінням.

5. Якщо відчуваєш напад глибокого смутку і нудьги, спробуй переключитись на щось інше, зайнятися якоюсь справою. Якщо ти займаєшся тим, що у тебе добре виходить, то до тебе знову повертається почуття самоповаги.

6. Корисно також займатися тим, що тішить тебе. Походи по крамницям і зроби самому собі або комусь із близьких та друзів приємний подарунок, приготуй свою улюблену страву, перечитай улюблену книжку, розгадуй кросворди, помалюй, грай, допоможи батькам чи друзям, щось відремонтуй удома тощо.

7. Найкращими ліками від пригніченості є допомога іншим – тим, кому важко.

8. У жодному разі не пробуй приховати або подолати свої переживання за допомогою алкоголю. Це пастка для тих, хто шукає легких шляхів. Але після тимчасово розслаблення, знов охоплює пригнічення і роздратованість.

10. Якщо твій душевний стан дуже розбалансований і ти відчуваєш, що не в змозі адекватно оцінювати ситуацію, спробуй звернутися до фахівця.




ПАМ’ЯТКА ДЛЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ТА БАТЬКІВ


Як визначити ознаки суїцидальних тенденцій у підлітків
- Проблеми зі сном, втрата апетиту, апатія.
- Схильність до усамітнення і відчуження.
- Різкі зміни у зовнішності і поведінці.
- Втечі з дому.
- Збуджений чи агресивний стан.
- Зловживання алкоголем чи наркотиками.
- Розмови про смерть, записки про самогубство, малюнки в чорному кольорі і такі, що відображають жорстокість, спрямовану на себе.
- Почуття безнадії, тривога, депресія, плач без причини.
- “Муки совісті”, самозвинувачення.
- Нездатність довго концентрувати увагу.
- Втрата інтересу до улюблених занять.
- Раптове зниження успішності, невідвідування занять.
- Членство в угрупуванні чи секті.
- Раптова ейфорія після депресії.
- Приведення своїх справ у порядок – роздача цінних чи особистих речей.
- Подяка різним людям за допомогу у різний час життя.
- Словесні вказівки або погрози.
- Спалахи гніву у імпульсних підлітків.
- Втрата близької людини, за якою слідують вище перелічені ознаки.
Пам’ятайте: Ваше уважне і доброзичливе ставлення може врятувати учня і дитину від саморуйнівних вчинків!
ЯК ДОПОМОГТИ ?
ВИСЛУХОВУЙТЕ – «Я чую тебе». Не намагайтеся утішити загальними словами типу «Ну, все не так погано», «Вам стане краще», «Не варто цього робити». Дайте йому можливість висловитися. Ставте питання і уважно слухайте.
ОБГОВОРЮЙТЕ – відкрите обговорення планів і проблем знімає тривожність. Якомога частіше вказуйте на індивідуальність і неповторність дитини, акцентуйте увагу на цінності життя, надавайте емоційну підтримку, яка стабілізує самооцінку, підвищує самоповагу, самосприйняття, сприяє переоцінці ставлення до себе, формує співпереживання, емпатію.
БУДЬТЕ УВАЖНІ до непрямих показників при передбачуваному самогубстві. Кожну жартівливу згадку або загрозу слід сприймати серйозно. Підлітки часто заперечують, що говорили серйозно, намагаються висміювати за зайву тривожність, можуть зображати гнів. Скажіть, що ви приймаєте їх серйозно.
СТАВТЕ ПИТАННЯ – узагальнюйте. Допоможіть підлітку відкрито говорити і думати про свої задуми.
ПІДКРЕСЛЮЙТЕ ТИМЧАСОВИЙ ХАРАКТЕР проблем – визнайте, що його відчуття дуже сильні, проблеми складні – дізнайтеся, чим ви можете допомогти, оскільки вам він вже довіряє. Дізнайтеся, хто ще міг би допомогти у цій ситуації.
ПРОПОНУЙТЕ КОНСТРУКТИВНІ ПІДХОДИ. Попросіть подумати про альтернативні виходи із конфліктної ситуації, які не приходили дитині в голову. Допоможіть їй визначити витоки психічного дискомфорту.
ЗВЕРНІТЬСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ДО ФАХІВЦІВ: лікарів, психологів, психіатрів. Зверніться за допомогою та консультаціями в Телефони довіри, Центри психологічної підтримки та інші подібні державні та громадські організації, які надають різні види психологічних послуг.


У цьому році значна частина учнів ліцею втратила шанс отримувати стипендію протягом наступного семестру. Частина цих юнаків та дівчат має бажання підтягнутися, ліквідувати прогалини у знаннях і своєю працею повернути собі можливість знову отримувати стипендію. Та як допомогти собі досягнути бажаного? Тож пропонуємо Вам поради, що сприятимуть досягненню успіхів у навчанні.


Поради батькам

Як можна допомогти дитині подолати труднощі у навчанні?
Дехто вважає, що нині навчальний заклад відповідає за виховання й навчання дитини, адже з ними працюють фахівці, які зобов'язані навчати. Проте найбільшого успіху у навчанні досягають ті діти, батьки яких усвідомлюють, що для того, щоб рівень знань, умінь, навичок дитини був високим, вони зобов'язані брати активну участь у навчальному процесі. Якщо дитина бачить активну участь батьків у навчанні, їх зацікавленість в її успіхах, вона намагається працювати краще.
Отже, що потрібно знати, щоб допомогти дитині добре навчатися?

1. Насамперед, батьки мають спрямовувати увагу на виховання у дитини почуття відповідальності за її роботу, адже це запорука успіху в навчанні та житті. Розподіляйте доручення, які мають звучати не як наказ, а як прохання. Дуже корисно розмовляти з донькою чи сином, як із рівною, наче радячись. Не треба ставити жодних умов. Це привчає дитину займатися тільки задля чогось. Бажання навчатися має стати її нагальною потребою. Коли дитина говорить, що їй нецікаво вчитися, це означає, що треба шукати проблеми, які в неї виникли й заважають їй розуміти навчальний матеріал. Якщо вчасно не допомогти, то проблеми тільки накопичуватимуться і якоїсь миті жодні погрози не змусять її відвідувати заняття.

2. Боротися треба не з зовнішніми проявами неуспішності (оцінками), а з її причинами. Це може бути слабка концентрація і стійкість уваги, невеликий обсяг оперативної або довготривалої пам'яті, слабка вольова регуляція поведінки, слабкий розвиток логічного і абстрактного мислення. Подібні проблеми можна вирішити. Від вас буде потрібно лише регулярність і наполегливість у виконанні завдань.

3. Ви можете не просто підтримувати морально, не просто забезпечувати дотримання режиму дня і умов для занять, а саме допомагати дитині зрозуміти і засвоїти те, що дається їй важко. Вам слід пояснювати, що у навчальному закладі вона отримує знання та певний життєвий досвід.

4. Уважно прислухайтеся до думок і почуттів дитини. Обговоріть ситуацію, зробіть висновки разом з дитиною. Спробуйте поговорити мирно й довірливо. Але найголовніше – потрібно показати, що ви розумієте її проблеми й готові допомогти. Дитина має постійно відчувати, що ви в неї вірите.

5. Намагайтеся підтримувати контакт з педагогами. Ви повинні уявляти собі, як проходить навчальний процес, які успіхи та можливості є у вашої дитини.

Запам'ятайте, що батьки найкраще знають свою дитину, а отже, здатні швидше прийти на допомогу у разі виникнення проблем із навчанням. Головне у допомозі дитині добре вчитися – це належна увага, довірливе спілкування, контроль, взаємоповага і співучасть.

 
Поради учням
Думайте
За словами німецького письменника Г.Ліхтенберга, люди мало запам'ятовують з прочитаного тому, що надто мало думають самі. Тому потрібно прагнути в усьому знайти сенс. Вчиться не тільки відповідати на запитання, а й ставити їх. Спробуйте посперечатися з автором, висуваючи при цьому свої аргументи.
Цікавтесь
Англійський філософ Б.Стюард повчав: «Не читай нічого, що не бажаєш запам'ятати, і не запам'ятовуй нічого, що не збираєшся застосовувати». Щоб добре запам'ятати, потрібно мати зацікавленість. Потрібна установка на запам'ятовування, інтерес, які поліпшать роботу довгострокової пам'яті та загальну працездатність.
Будьте готові
Усім відомо, що не хочеться змінювати плани, коли ви вже на щось налаштувалися. Певного настрою на роботу потребує і книга. Навіть не тільки настрою, а й готовності до справи, яка багато в чому залежить від вашої ерудиції. Краще допомагають запам’ятовувати певні асоціативні враження, пов’язані з набутою інформацією. Поміркуйте над тим, що ви знаєте про запропоновану тему, оцініть, наскільки нові дані поповнять ваші знання. До роботи зі складним матеріалом корисно спеціально підготуватися: почитати на цю тему додаткову інформацію, можливо, більш популярну.
Озирніться довкола
Це ефективний спосіб боротьби із забуванням. Наприклад, вузлик на пам'ять, пов'язаний із певною ситуацією, згодом допомагає пригадати і той момент, що спричинив його появу.
Учіть від А до Я
Смисл цієї закономірності в тому, що вся інформація має сприйматися як щось ціле, а не як окремі уламки чогось невідомого. Звісно, це не означає, що ви маєте терміново оволодіти відразу всім матеріалом. Цього зробити просто не вдасться. Краще над ним попрацювати упродовж кількох днів, ніж у гонитві за швидким результатом забути вже до наступного ранку.
Дійдіть до суті
Перш ніж запам'ятати основні думки, потрібно зрозуміти їхню суть, пов'язати головні думки із засвоєним раніше матеріалом. Міцно запам'ятовується те, що зрозуміле і поєднане з теперішніми знаннями. Пам'ять міцна, якщо вона ґрунтується на зв'язках, асоціаціях, розумінні, а не на механічному заучуванні. За останніми показниками досліджень, осмислене запам’ятовування у 28 разів ефективніше, аніж механічне.
Виберіть головне
Запам'ятати абсолютно все – неможливо. Наша пам'ять довго зберігає лише невелику частину (14—15%) отриманої інформації. Тому необхідно відібрати для запам'ятовування найголовніше, найпотрібніше. Хто прагне запам'ятати все, той не пам'ятає майже нічого. Запам'ятовувати навмисне не годиться, але кожне сприйняття має бути якомога повнішим.
Не все одразу
Не робіть спроб негайно досягти повного засвоєння й удосконалення знань. Ми найчастіше намагаємося засвоїти все сповна, та, на жаль, це вдається зрідка. Краще, коли, ознайомившись з усім матеріалом, ми повертаємося до нього вдруге чи втретє, постійно наближаючись до розуміння істини.
Засвоєння попереднього не є умовою для переходу до наступного
Кожен із нас погодиться з думкою: «Я краще зрозумів пройдений матеріал тільки тоді, коли дізнався про наступне...». Це означає, що треба мати на увазі загальний зміст матеріалу, що вивчається.
Секрети успіху на уроці
Успіх на уроці забезпечує не тільки якісна самостійна підготовка до нього, але й ефективна робота під час уроку. Аналіз відповідей твоїх одногрупників допоможе не тільки краще засвоїти матеріал, але й удосконалити твої власні відповіді за формою та змістом.

Корисна інформація для всіх

 Шановні учні, батьки! Трапляються ситуації, коли Вам
  • потрібно прийняти рішення і Ви не знаєте, що робити, не знаєте до кого звернутися за  порадою;
  • постійно виникають суперечки з друзями;
  • не знаходите порозуміння  з  батьками;
  • відчуваєте самотність чи переживання критичних моментів;
  • якщо проблема не розв'язується тривалий час;
  • якщо Ви знаєте, як розв'язати проблему, але Вам все одно потрібна допомога;
  • якщо Вас щось тривожить у поведінці дитини, але Ви не можете зрозуміти причину;
  • непорозуміння між батьками і дітьми;
  • якщо Вам здається, що дитина відстає у розвитку від своїх однолітків. Краще зрозуміти, що відбувається насправді і не травмувати порівнянням з іншими дітьми;
  • якщо у Вас сімейні проблеми і це проектується на дитину.
З  цими  та  іншими  проблемами  ви  можете  звернутись  за  порадою до психолога. Ви завжди знайдете підтримку та пораду стосовно своїх проблем, якими не можете поділитися з оточуючими.

Крім того, Ви можете отримати консультацію та необхідну допомогу у організаціях нашого району:
  • Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, який знаходиться за адресою: смт Шевченкове, вул. Лермонтова, 7. Контактний телефон: (05751) 5-17-02
  • Служба у справах дітей, яка знаходиться за адресою: смт Шевченкове, вул. Лермонтова, 2. Контактний телефон: (05751) 5-17-02
  • Управління соціального захисту населення райдержадміністрації, яка знаходиться за адресою: смт Шевченкове, вул. Центральна, 13. Контактний телефон: (05751) 5-17-61
Якщо Ви або члени Вашої родини постраждали від домашнього насильства, торгівлі людьми чи тендерної дискримінації, телефонуйте і отримуйте кваліфіковану допомогу:
  • Всеукраїнська безкоштовна дитяча лінія "Телефон довіри": 8-800-500-21-80
  • Національна дитяча «Гаряча лінія» 0 800 500 225 зі стаціонарних або 772 з мобільних телефонів
  • Національна «Гаряча лінія» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та тендерної дискримінації 0 800 500 335 зі стаціонарних або 386 з мобільних телефонів

Як продуктивно й ефективно підготуватися до ДПА і ЗНО

Підготовка до ДПА, ЗНО – напружений і відповідальний період. Часто учні починають впадати у крайнощі. Одні цілодобово вчать і повторюють матеріал, відмежовуються від навколишнього світу, ретельно готують шпаргалки. Інші насолоджуються відпочинком, зрідка гортаючи сторінки підручника, і втішаються тим, що, може пощастить. Але наближення тестування чи ДПА нервує і одних, і інших. Це час хвилювань, які переживають всі, навіть найспокійніші, гарно підготовлені й впевнені у своїх знаннях учні. І це природно. Для того, щоб змінити свій стан на іспиті від тривоги до впевненості, спробуйте створити у власній свідомості образ успіху.
Пам’ятай – перемога не завжди приходить до найсильнішого чи найспритнішого, але рано чи пізно вона приходить до того, хто повірить у себе.
1. Якщо ти думаєш, що ти програєш, то програєш.
2. Якщо ти думаєш, що не зможеш, то не зможеш.
3. Якщо ти хочеш, але боїшся, то не досягнеш мети.
4. Якщо ти чекаєш на невдачу, вона прийде до тебе.
5. Успіх завжди з тим, хто його прагне.
6. Якщо ти думаєш про перемогу, то переможеш.
7. Повір у себе, щоб виграти.

Тест «Визначення ступеня схильності до стресу»
Інструкція: перед Вами 18 тверджень. Ви повинні визначити, якою мірою кожне твердження стосується Вас. У відповідях використовуйте шкалу:
1 – завжди;
2 – майже завжди;
3 – рідко;
4 – дуже рідко;
5 – ніколи.
Запитання
1. Не менше одного разу на день я їм гарячу їжу.
2. Не менше чотирьох ночей на тиждень я сплю по 7-8 годин.
3. Я отримую від людей позитивні емоції і віддячую тим же.
4. У мене є рідні, на яких я можу покластися.
5. Я роблю зарядку не менше двох разів на тиждень.
6. Я викурюю на день менше ніж половину пачки сигарет.
7. За тиждень я вживаю алкоголь менше п’яти разів.
8. Моя вага відповідає моєму зростові.
9. Мої результати навчання відповідають моїм витратам енергії і старанням.
10. У мене є товариш, якому я можу довірити свої найпотаємніші думки.
11. У мене багато друзів і знайомих.
12. Моє здоров’я в нормі.
13. Я можу вільно говорити про свої переживання, перебуваючи не в гуморі.
14. Я обговорюю свої особисті проблеми з людьми, з якими спілкуюся.
15. Не менше одного разу на тиждень я жартую.
16. Я здатний досить ефективно організувати свій час.
17. Я випиваю менше, ніж три чашки кави на тиждень.
18. Протягом дня мені вдається деякий час побути наодинці.

Обробка й оцінка результатів
Підсумуйте отримані бали.
Від загальної суми слід відняти 18.
Сума 25 балів свідчить про незначний стрес;
40 – 65 балів – стрес значного ступеня;
більше 65 балів – ви на грані зриву.

Державна підсумкова атестація і зовнішнє незалежне оцінювання, як і більшість явищ життя, - етапи перехідні. Коли вони закінчуються, з’являється відчуття свободи, забуваються сльози, нервування, знову можеш спокійно спати. Але ж можна скласти іспити чи тестування і з меншими втратами для власного здоров’я, отримати добрі оцінки й чекати наступного випробування без страху та безсонних ночей.

Поради учням для успішного складання іспитів чи тестування
1. Спробуйте впоратися зі своїм хвилюванням. Подумки промовляйте фразу: «Я зовсім спокійний. Я готувався, вчив, знаю матеріал».
2. Позбутися хвилювання у перші хвилини тестування допоможе глибоке дихання: зробіть вдих, потім повільний видих, уявляючи при цьому, що вдихаєте цілющий кисень, а видихаєте – хвилювання, невпевненість.
3. Не слід лякатися та засмучуватися у першу ж хвилину іспиту, що нічого не знаєш. Такого просто не може бути! Почніть з того запитання, на яке можете правильно відповісти. Поступово пригадаєте й інші відповіді.
4. Зосередься! Повинні існувати тільки текст завдань і годинники, що регламентують час виконання завдання. Квапся не поспішаючи! Чіткі часові межі не повинні впливати на якість твоїх відповідей.
5. Читай завдання до кінця! Поспіх не повинен приводити до того, що ти, намагаючись зрозуміти умови завдання «із перших слів», добудуєш кінцівку у власній уяві. Це – надійний спосіб зробити прикрі помилки, навіть, у найлегших завданнях.
6. Якщо не знаєте відповіді, то краще запитання залишити й перейти до наступного. Якщо залишиться час, можна буде потім повернутися.
7. Пам’ятайте, що завдання не пов’язані одне з одним, тому знання, які застосовувалися в одному, вже вирішеному, зазвичай не допомагають, а тільки заважають концентруватися та правильно відповідати далі.
8. Більшість завдань можна швидше вирішити, якщо не шукати одразу правильний варіант відповіді, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє сконцентрувати увагу на одному-двох варіантах.
9. Залиште час для перевірки своєї роботи, щоб встигнути продивитися її та помітити очевидні помилки.

Пам’ятка для батьків
1 Націлюйте дитину на позитивний результат.
2. Створіть для дитини сприятливі, комфортні умови підготовки до складання іспитів.
3. Підбадьорюйте дитину, хваліть її за те, що вона робить добре. Відзначте досягнення дитини.
4. Реально оцінюйте можливості своєї дитини і підтримуйте віру в успішне навчання.
5. Не ставте завищених вимог, не делегуйте дітям свої нереалізовані сподівання («Мені свого часу не вдалося, отже, ти повинен …»).
6. Контролюйте дитину. Але контроль має бути не авторитарним, а авторитетним (як прояв батьківської уваги).
7. Підтримуйте інтерес дитини до пізнання.
8. Забезпечте дитині правильний режим дня, щоб уникнути перевтоми, допоможіть раціонально розподілити час між підготовкою і відпочинком.
9. Не критикуйте дитину після іспиту.
10. Вірте в успіх дитини. Якщо результати виявляться гіршими, ніж ви очікували, замість негативу (гніву, розпачу, докорів) знайдіть разом інші шляхи досягнення мети, проаналізуйте помилки.
11. Уважно вислухайте дитину – покажіть приклад доброзичливого спілкування.
12. Подбайте про емоційний стан дитини та відповідну атмосферу в сім’ї.

   




ПОШУК ПО САЙТУ

f3

f3

ped




Фанки Лайн 
© 2007 ""